12 Temmuz 2012 Perşembe

Kaburgacı Mehmet Usta - Maltepe

Son zamanlarda yeni olarak gittiğim ve hakikaten o neydi bee diyerek kalktığım harika bir lezzet mekanı.
Erenköy'de de şubesi var ama siz yine de Maltepe E-5 üzerindeki yere gidin derim, çünkü Mehmet Usta orada.

Öyle sayfalarca, kalemlerce seçenekli mönüsü yok. Kaburga dolması üzerine bir yer. Zaten illa ki kaburga dolması yiyin derim.
Kaç kişi giderseniz o kadar kişilik tabak geliyor. biz 6 kişiydik ve bize 6 kişilik tabak geldi ortaya. Fakat hiç öyle 6 kişilik değil, 10 kişi olsa rahat doyardı. Allah'tan bizim masada ben vardım da durumu kurtardım, paketleme olayına girmedik =)

Kabugra Dolması'nın eti çok lezzetli, liğme liğme.. yemin ediyorum "kurabiye gibi" tabirini kullanmak için bire bir !!

Pilav da çok iyi, hakikaten yapanın ellerine sağlık (ki bu ellerine sağlık-afiyet olsun diyaloğu birebir gerçekleşiyor, çünkü her iki gittiğimde de Mehmet Usta bildiğin bi mutfağa bi salona bir o müşteriye bir bu müşteriye geliyor) !! hatta beni (1,91cm - 100kg) zayıf bulup "bu ne böyle, şöyle gürbüz gibi bi ol bakalım" diyerek içli köfte ve bumbardan iki porsiyon vermesi de orayı sevmeme neden oldu =)

Eski bakır çanaklarda gelen yayık ayranı da ister dikerek ister içindeki kepçeyle içiyorsunuz !! Ayran için öyle kibarlık yapıp size bardak getirmiyorlar ve çok iyi yapıyorlar !! Bazı kadınların "ay bunları nasıl içiceeez" şeklindeki mızmızlıkları için yıldırıcı bir yöntem =)

Çorba içmedim iki gidişimde de.. Salata da yemedim.. Gerçi bostane gelmişti ondan biraz tatmıştım.. fakat içli köfte, kaburga dolması, pilav ve mumbar 10 numara derken bir de baktım dondurmalı irmik helvası geldi.. Şimdiye kadar nerede yediysem "bunu icat edenin" şeklinde bir cümleyle giriş yapıyordum.. Tekrar önüme geldi ve gerçekten yüzüm ekşimişti, "yapma beee" dedim, ama napalım nimet işte gelmiş, yememek olmaz dedim.. İyi ki demişim !! Ben daha önce bu kadar güzel bir Dondurmalı İrmik Helvası yememiştim.. Hâla da rast gelmedi !!

Kısaca servisi, kalitesi, hijyeni ve yemekleri gayet güzel.

Benim Mönüm: Kaburga Dolması (ne kadar kalabalık giderseniz o kadar iyi), İçli Köfte, Mumbar, Ayran ve Dondurmalı İrmik Helvası.

Ulaşım için de E-5 Huzurevi durağından geçen her otobüse binip buraya gelebilirsiniz. Bunun dışıda 19Z ve 133F önünden geçmektedir. 


Afiyet Olsun !! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder