12 Temmuz 2012 Perşembe

Dilruba Cafe Restaurant - Üsküdar

Sevgili Gurme Mekan Dostları,


Biraz ardı ardına tanıtıyorum ama ben böyle dışarıda yemeği seven, gittiği yerlere özen gösteren, ha belki çok tanıdık yerler ama oradaki tatlara ilgi duyan bir adam olduğum için herhalde böyle yazma gereksinimi hissediyorum. Gittiğim yerler arasında bir de Dilruba Restoran var, çoğumuzun bildiğini düşündüğüm bir yerde.Üsküdar Fıstıkağacı'nda, Fethi Paşa Korusu'nun içinde yer almaktadır.

Yemeklerinden çok ortamı, manzarası, mekanı hoşuma gittiği için de tercih ediyorum diyebilirim.

Fakat Dilruba Çorbası da pek bir güzel. Daha önce kuzu etli, mantılı bir çorba içmediyseniz, bence gidip bi içmelisiniz. Soğuk mezelerde (soğuk başlangıç, şimdi meze, mekanı içkiliymiş gibi gösterecek), semizotu tarator, çalı fasülye benim her zaman ilk tercihlerim oluyor. Osmanlı pilakisi ve güveçte köy yoğurdu da fena değil hani.. Sıcak başlangıç olarak da içli köfte, fındık lahmacun, etli mantı, paçanga böreği ve benim tercihim olan semsek var. Osmanlı mutfağından diye böyle lezzetli pek çok yemeği art arda sıralamışlar, aklımda kalan, işte Osmanlı sinisi var, İskenderiye, Padişah Pilici, Osmanişname, Bostan Kavurması, Yörük kebabı ve onlara has olduğunu iddia ettikleri Sarma ve Kuzu beyti vardı. Hepsini tatmaya maddiyatım yetmedi ama Yörük Kebabı güzel.. zaten severim Yörük Kebabı'nı, böyle bol sebzeli kuşbaşılı, üzerinde güzel erimiş kaşar peynirleri.. aslında mozarella koysalar, daha güzel olur ama tabi, yapacak bir şey yok =)

Ben bir de Çökertme Kebabı denemiştim orada. Her ne kadar ben onu daha önce Bodrum Kebabı diye yemiş olsam da garsonlar onun Çökertme Kebabı olduğunu iddia ettikleri için, peki şefim diyip sustum ve yedim. E ne de olsa Osmanlı Mutfağı diyip Bodrum Kebabı yazacak halleri yok =). Güzeldi yine de. Etlerini güzel seçmişler. Ne zaman bir yere gitsem, etli bir şeyler yerken "ulan yine sert mi, sakız gibi mi gelecek" derim. Öyle olmayınca da yemek oldukça lezzetli gelir =)
Salata konusunda ben her zaman cimriyimdir. Gittiğim yerlerde salata ısmarlamam, o yüzden salataları konusunda pek bir bilgim yok. Pideler var, onlar da Osmanlı Pidesi =) Izgaralar var, bilindik her köşebaşında olan kebaplar var..

Tatlı olarak öyle ooooooo dedirtecek bir tatlısı yok bana göre, Safranlı Sakızlı Sütlaç'ları en güzeli aralarında.. Künefe de var ama bir et lokantası olmadığı için künefe yemek istemedim =) onun dışında kabak tatlısı, kadayıf, profiterol, şekerpare, ayva, incir tatlıları filan var ama dediğim gibi, benim damak zevkime göre çok başarılı değil Safranlı Sakızlı Sütlaç hariç.

Öyle harikulade bir hizmet de beklemeyin.Orta halli, idare eder bir hizmet var. Ulaşım olarak çok sıkıntılı değil, arabanız varsa sorun yok, toplu taşıma için ise ya Üsküdar Fıstıkağacı'nda ineceksiniz, Bağlarbaşı istikametine giden yönde indiyseniz saat 9, Setbaşı istikametine giden yolda indiyseniz de saat 3 yönündeki yoldan, yani ışıklardan yukarı doğru çıkıyorsunuz, ya da sahil tarafında Üsküdar Paşalimanı'nda ineceksiniz ve Fethipaşa'yı tırmanarak oraya ulaşacaksınız.

Afiyet Olsun !!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder