2 Ağustos 2012 Perşembe

Tuzla Balıkçısı - Tuzla

Sitemizde çok fazla balık konusu üzerinden durulmamış. Ben de balık sever biri olarak dün akşam iftar için gittiğim, daha önceleri de gittiğim ve akşam "aa ben burayı neden yazmıyorum" dediğim bir yer olan Tuzla Balıkçısı hakkında sizi bilgilendirmek isterim.

2004 ya da 2005 yılında Tuzla'da ufak bir dükkanda açılmıştı burası. O zamanlar çok fazla çeşitleri yoktu mönülerinde. Balık çorbası ve mevsimlik balıkların yanında bir de salata vardı. İçecekleri saymıyorum. Son 10 yılımın büyük bir bölümünün yurtdışında geçirdiğim için sene içerisinde olan olaylardan bihaberdim. 2008 yazından Türkiye'ye geldiğimde balıkçının kapandığını görmüştüm. Fakat yanıldığımı sonradan anladım çünkü bunlar işi büyütmüşler, kendilerine bir yer açmışlar, kapasitesi daha büyük ve daha güzel bir mekanda.


Çok doğal bir ortam var. Restaurant'ın sahipleri ellerinde tabaklar oradan oraya koşup duruyorlar garsonlarla birlikte. Eğer 3-4 kere gitmişliğiniz varsa, sizi tanıyorlar ve daha farklı daha içten bir hizmet sunuyorlar. Hani bir dediğini iki etmiyorlar deriz ya.. aynen öyle. Bunu iftar vakti bile uygulayabiliyorlar.


Geçelim, merakla beklenen kısma, yani lezzetlere. Adamların gerçekten kendi spesyalleri var. Ben daha önce hiç tatmadığım görmediğim şeyleri burada yedim, balıkla ilgili olarak.


İlk olarak çorbadan başlayalım. Size sunulan seçenek ya mercimek ya da balık çorbası. Fakat oradaki güzel abiler, mercimek çorbasını içine limon sıkmış bir suratla söylüyorlar. Hani, "balık çorbası varken balıkçıda mercimek çorbası mı içilir yahu" dercesine. O yüzden kesinlikle balık çorbası için derim.



Sonra size ara sıcak ister misiniz diye soruyorlar. Bunlar kalamar tava, karides güveç ve tereyağlı karides. Üçünü de yedim, üçünden de pişman olmadım. Ben artık biraz tanınmış olduğum için bana üçünden de azıcık getiriyorlar =) çünkü tercih yapamıyorsunuz üçünü de tattıktan sonra. Bir de ilginç bir buluşları daha var ve ben bayıldım: Sebzeli balıklı sigara böreği (her ne kadar TDK sigaraya özendirici bulduğu için yeni ismi kalem böreği olsa da). Mutlaka tadın derim bu sigara böreklerinden !



Sonra geliyor en zor kısma. Çünkü bu sefer de size ana sıcak mı sunalım yoksa özel mezelerimizden mi sunalım diyorlar (bu arada meze diyorum ama sanmayın ki içkili bir mekan, içkisizdir!). İsterseniz mevsimin balığı neyse size ondan hazırlıyorlar, artık kağıtta mı, kiremitte mi, buğlaması mı daha güzel oluyorsa, o işi ustalarına bırakıyorsunuz. İsterseniz leziz levrek şişten sipariş ediyorsunuz. O da harika bir lezzet.



Benim gibi ikinci seçeneği tercih eder de mezelerden isterseniz, tabağınıza 5 dakikada bir getirip ilginç ve güzel bir lezzet koyuyorlar. Körili Kırlangıç, Fener Kavurma, Levrek Marina, Levrek Külbastı, Balık Kokoreç, Dil Menüer, Özel Soya Soslu Somon, Spagettili Levrek, Patlıcan Beğendi, Patlıcanlı İskorpit ve benim aşığı olduğum Lagos ! Bu saydıklarımın hepsi, balık yeme kültürünüz varsa, lezzet konusunda tavan yapmış harika spesyallerdir. Bir spesyalleri de Levrekburger, tatmadım ama eminim ki o da çok lezzetlidir.


Hem sıcakkanlı çalışanlar ve sahipleri hem de böyle leziz ürünler birlikte olunca, karşınızda da güzel bir sahil manzarası durunca, bunların üzerine bir sigara yakıp kahve söylemek de cabası oluyor.


Fiyat olarak çok ucuz diyemem ama sonuçta balık ve ilginç tatlar olduğunu da unutmayın derim. Lakin, Tuzla, diğer balık semtlerine göre daha ucuzdur, bunu da sakın aklınızdan çıkarmayın !


Benim mönüm: Balık Çorbası, Karides Güveç, Spesyaller ve fazladan spesyal Lagos !!




Ulaşımı konusunda bir bilgi vereyim. Tuzla sahilinde yer almakta olan mekan, otobüsle gelmek isteyenler için 130A ve 500ES otobüslerinin son durağında, 130 ve 133T otobüslerinin Tuzla Spor durağında inmeleri gerekmektedir.

Afiyet olsun !!

1 yorum:

  1. mükemmel tadları var özellikle mezeleri bir harika.şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil