12 Temmuz 2012 Perşembe

Filizler Köfte - Tuzla


Pek çoğumuz Filizler Köfte'yi Üsküdar Salacak'ta Kız Kulesi'nin karşısındaki mekan olarak bilmekteyiz. Fakat gerçek Filizler Köfte, Tuzla'dadır. İlk defa 1994 yılında gittiğim bir mekandı. Eğer yolunuz düşer de Tuzla'ya giderseniz, oradaki mekanı daha da küçültün. Heidi'nin dedesiyle Alp Dağları tepesindeki kulübesi gibi bir yer hayal edin. En fazla 10-12 masanın olduğu, 40 kişiye zar zor yetebildiği bir mekan. İşte Filizler Köfte'nin marka olmadan önceki ilk halleri böyleydi. Filiz soyadına sahip, Eyüp, Osman ve Cengiz kardeşlerin birlikte açtığı bir mekandı. Lakin bazı ailevi sebeplerden 2007'de Filizler Köfte'yi 'bir marka' olarak bazı iş adamlarına devrettiler. Tuzla'nın tanınmış isimlerinden biri olan Eyüp Filiz, Filizler Köfte'nin bugüne gelmesinde çok büyük bir rol oynamıştır. Rahmetli annesi, (şu anda yediğiniz baklavalar, turşular, ayranlar.. hep onun tarifleridir.) harika baklavalar açan, enfes turşuları vaktinde kurup bize en güzel zamanında yediren, ayranı bir başka yapan, Ramazan'da Güllac'ına doyamayacağınız lezzetler katmıştır Filizler Köfte'ye.

Tuzla zaten köftesiyle meşhurdur ve Filizler de kendi köftesiyle meşhurdur. Şu şaaşasını yaşamasına sebep, az evvel ismini zikrettiğim kişiler.

Peki Filizler'de ne yenir, nasıldır ? Bir kere Filizler'de ilk yenecek yemek köftesidir. Fakat ben her zaman klasik Filizler Köfte tercih ederim. Kasap, kaşarlı ve diğer köfteleri de elbette güzel bir tada sahip ama ben klasik bir adamım. Öncesinde çorba içmek istiyorsanız, o sizin tercihiniz. Özel bir çorbası yok ama gayet lezzetlidir. Köfte'nin yanında püre ve pilav da gelmektedir. Arada ara sıcak olarak Mevsim Böreği seçmenizi tavsiye ederim. İlk defa 1994 yılında bu böreği söylediğimde tam 45 dakika beklemiştim. Tabi o zamanlar pek samimi değiliz, tanımıyoruz, haliyle merak etmiştim neden gelmediğini. Sonradan muhabbetimiz ilerledikçe olayın gerçek yüzünü öğrendim. Hazırlaması pek bir zahmetli bir börekmiş. O sırada da ellerinde olmadığı ve rahmetli annemiz evde yapmakta olduğu için hemen bir koşu gidip almışlar hazırlananları. Daha ilerki safhalarda anlatmışlardı tarifini ama hakikaten su böreği kadar uğraştırıcı. Bu tadı başka bir yerde bulabileceğinize ihtimal vermiyorum. Anca gelip burada yiyen ve taklidini yapmaya çalışan mekanlar olabilir, fakat orjinal Mevsim Böreği, Filizler'dedir. Paçanga Böreği'ni de güzel yapan nadir mekanlardan biridir.

Tatlı olarak kesinlikle baklava ya da kadayıf tercih ediniz. Eski vakitler olsa yaklaşan Ramazan'da mutlaka Güllaç yiyin derdim ama şu anda güllacı kim yapıyor, nasıl yapıyor bilmiyoruz.

Fiyatları da çok öyle uçuk değil ! Mekan-performans-kalite üçlüsü olarak mâkul fiyatlar ödersiniz.
Benim favori menüm: Mercimek Çorbası - Filizler Köfte - Mevsim Böreği (bi 3-4 tane =) ) ve Ayran !
Ayranının tadı da hiç bozulmamıştır. Sürahi ayran tercih edin derim.

Bu arada mekanla ilgili bir not daha. Eğer giderseniz masalardaki cam kesitlerin altında peçetelere yazılmış duygu-düşünce-dilekler bulursunuz. Yıl 1995, bir gün orada yemek yiyorum ve ekranda Mustafa Sandal'ın Onun Arabası Var şarkısı çalıyor. O sırada aklıma bir şey geldi, peçeteyi aldım: Filizlerin Köftesi var, güzel mi güzel, Böreği de var çıtır mı çıtır, Ayran da koydu mu soğuk da soğuk, onun için Filizler Köfte'nin şansı çok.. yazdım. Ben onu gittim peçeteliğin üzerine koydum. İki gün sonra tekrar geldiğimde onu cam kesitin altına koymuşlardı. Şimdi Filiz'lerin en büyük ritualidir bu. Gittiğinizde onları görürseniz "acaba bunu kim yapmıştır" diye düşünmenizi istemedim ;)

Afiyet Olsun !!





1 yorum:

  1. Evet mekan güzeldir ama bilgiler biraz yanlis maalesef.Ôncelikle Eyüp ve Cengiz Filiz'in ortak açtiklari bir mekandir.Osman Filiz sadece kasiyer olarak orada çalismis.Yillar sonra da yaptigi bazi yanlislar dolayisiyle isyerinden uzaklastirilmistir.Ufak bir mekanken daha sonra üçüncü bir sermayedar alarak bugunku halini almistir ve gelen sermayeyle dükkanyikilip tekrar yapilmistir.Yanilmiyorsam 2008 de hala mekani isletiyorlardi.2009 veya 2010 da devrettiler bana söylenene göre.En son 2008 sonlarinda Amerika'ya gitmeden ugradigimda hala oradaydilar Geçen senenin sonunda gittigimde ise devredildigini gördüm.Hakikaten mekan süper.Beni sasirtan olay ise genelde böyle tarz olan yerler el degistirdiginde ayni hazzi vermez.Ama aksine mekan daha da asama kaydetmis.Inanin Amerika'da dahi zaman zaman aklima kasarli köftesi geliyor özlem duyuyorum)))

    YanıtlaSil