4 Haziran 2014 Çarşamba

Karpi Karadeniz Pidecisi - Beylerbeyi



İlk defa bir yemek hakkında uzun uzadıya yorum yapacak olmanın ve bunu binlerce!?!??!(şu an 49 kişi) kişinin okuyacak olmasının verdiği heyecan, stres, lan boşver ben yazmayayım en iyisi laflarının arasında geçirdiğim beyin yorgunluğunun ardından mideme giren ağır açlık duygusuyla birlikte kendimi bir anda Şişli'deki biber gazı kokulu evimden, Beylerbeyi'ndeki memleket kokulu mis gibi tereyağı ağaçlarının arasında buldum. Zaten Beylerbeyi sahiline girildiğinde verilen huzur yetmezmiş gibi birde üstüne o efsane yemekleri tadacak olmanın farkındalığı eklenince... neyse lan gittim işte Karpi'ye.

Gelelim mevzumuza. Bu Karpi nedir? Karpi'de ne yenir? Karpi'ye giden yaratıklar oradan nasıl bir haleti ruhiyeyle ayrılırlar? sorularını cevaplayabilirsek yazının dibini ekmeğin guduğuyla (Trabzon'da ekmeğin tepe noktasına verilen isim) sıyırmış oluruz. 

Karpi'nin açılımı Karadeniz Pidesi, çok ilginç. Beylerbeyi'nde Tike Kebap'ın yanında,  Beylerbeyi İskelesi'nin sol çaprazında yer alıyor. Havanın güzel olduğu günlerde dışarıda oturup denize karşı yemek şansınızda var yani ama dışarıda oturmak için özellikle hafta sonları biraz beklemeniz gerekebilir. Sahipleri çok tatlı insanlardır ve en önemli diğer özelliği garsonları hep mahçuptur. Size hizmet edebilmek için yarışırlar ve herhangi bir aksilik yaşanmaması için çırpınırlar.

Altı üstü pide işte neyini yazacaksın bunun, nedir bunu diğerlerinden ayıran özellik dediğinizi duyar gibiyim, deme. Bu güzide pidemizi diğerlerinden ayıran en önemli unsur hamurun kalınlığı, üzerine sürülen ve içine koyulan Trabzon tereyağı ki yazarken bile ellerim titredi. Bir Trabzonlu olarak pidenin kalın olması beni çok fazla rahatsız etmese de daha ince, çıtır pide yemeye alışık insanların duruma biraz tepkili yaklaştığını söylemekte fayda var. Odun ateşinde pişen peynirli, kıymalı, çiğ kıymalı, kavurmalı, sucuklu, kuşbaşı ve karışık birbirinden lezzetli 7 çeşit pide yapılıyor. Benim favorilerim kıymalı ve peynirli gel gör ki diğerlerini hiç yemedim, çünkü bizde hep ikisi yapılır. Ama İstanbullu ciks arkadaşlarımın dediklerine göre özellikle kavurmalı pide şahaneymiş. Pideleri açık, kapalı ve yuvarlak şeklinde yapıyorlar ve bir gerçek var ki hepsinin lezzeti başka. Bence kalabalık bir grupla gidip hepsinden söyleyip birbirinin tabağına abanmakta fayda var. Peki bu pide nasıl yenir? Arkadaşlar çok önemli bir yere değiniyorum şu anda; mide kapakçıklarınızı açmadan önce, ellerinizin maharetini konuşturmanız gerekecek. Peki nasıl? Varsayalım önünüze kapalı pide geldi önce o nimet-ül harikanın sadece bir tarafını bıçağınızla açacaksınız, ardından masaya gelen tereyağlarından minimum 3 tanesini pidenin içine gömeceksiniz. Hocam yemeye başlayabilir miyiz? Otur lan yerine daha yumurta gelmedi. Akabinde masaya gelen çiğ yumurta sarısını (isteğe göre 2 tanede olur ki ben öyle yapıyorum) pidenin içine atıp, pideden koparttığımız parçayla içinde yayıyoruz. Merak etmeyin yumurta içinde pişecek ve efsane bir lezzet haline dönüşecektir. Artık yemenin zamanı geldi, hoooppp birader indir lan o çatalı bıçağı, görmüyor musun duvarda ne yazıyor. Vallahi billahi duvara yazmışlar "Pidelerimizi elle yerseniz lezzeti başka olur" Adamsınız! her gittiğimde o yazıyı yazdıran amcamın tereyağ kokulu ellerinden öpüyorum.

Burada sadece pide mi var ben sevmem ki diyen gıcık arkadaşlarınız illaki olacaktır. Onlarında yüzüne lezzeti ülke sınırlarını aşmış topraaamın köftesi Akçaabat köftesini vuracaksınız. Al lan ye, ye de sus. Akçaabat'taki köftelerle aynı lezzeti vermese de İstanbul'da yiyebileceğiniz köfteler arasında çok net ilk 5'e koyarım. Bunun dışında Çarşamba ve Cumartesi günleri güveçte yapılan kuru fasulyeyi kesinlilkle ama kesinlikle tavsiye ediyorum. O günlerde yolunuz Beylerbeyi'ne düşerse mutlaka yiyin emin olun, ahada şuraya yazıyorum eve büyük bir gazla döneceksiniz! Birde herhangi bir yemeğinizin yanına güveç içinde gelen manda sütü yapımı yoğurdunuzu alın pişman olmayacaksınız. Vallahi yazarken yoruldum arkadaş bütün her şeyi mi güzel olur? Daha sırada kahvaltısı var ve en sona sakladığım sütlacı var. Biraz ara veriyim.

Kısa bir aranın ardından yaklaşık bir satır kadar. (Kabul ediyorum diğer gevşek yorumcu arkadaşlarımın espri yapma merakı arasında ezik kalmayayım diye bende böyle boş esprilere başvurdum, saygılar ticari)  Gelelim yeni yeni ün yapmaya başlayan serpme kahvaltısına. Genelde bizim oranın insanı Karpi'ye kahvaltıda pide yemeye gitse de, geçen hafta pazar günü serpme kahvaltılarını da tadalım dedik ama aklımda bin tane soru işareti ve vereceğim paranın boşa gideceği endişesi 15 dk (ki bu süre menemenin masaya gelme süresine denk geliyor) kadar sürdü. Dışarıda yapılan menemeni hiç ama hiç sevmeyen biri olarak, bütün samimiyetimle söylüyorum dışarıda yapılanların en iyisiydi, 3 kişi menemeni 30 snde bitirdik. Birde aç gözlülüğümüzle söylediğimiz kuymağın lezzeti üstüne eklenince mutluluktan midemizin bağı çözüldü. Serpme kahvaltı bildiğimiz gibiydi, ürünler kaliteli ve lezzetliydi. Bütün bunların ardından çay-sigara keyfine geçmeye can attığınızı biliyorum ama durun daha bitmedi. Asıl efsane şimdi geliyor:

-Abi bize bol fındıklı sütlaç
-Hmmm sütlaç kalmadı..

Bu diyaloğu bir kere yaşayıp acıyla tecrübe edinmiş biri olarak gider gitmez garsona sütlacımızı ayırtıyoruz. Yıllardır sütlaç yerim ki Hamsiköy'de de yedim. Biraz abartıyor muyum bilmem ama yediğim en güzel sütlaç galiba. O kadar yemeğin üstüne boğazıma hatta dilimin ucuna kadar yemekle dolsam da o sütlacı yemeden oradan kalkmam arkadaş. Nihayet bitti. 

Sıra geldi hesabı ödemeye:( Bütün güzel şeylerin bir sonu vardır. Pide fiyatları 12,5-17,5 tl arası değişiyor. Köfte 16.50 tl Sütlaç 7t l. Yani yediğiniz, içtiğiniz köftenin yanına söyleyeceğiniz piyazınızı falan katarsanız kişi başı 30-35 tl arasına hayvanlar gibi doyarak mekandan mutlu mesut ayrılırsınız. 

Yemeklerde kullandıkları ürünleri sattıkları bir market bölümü de var. Peynir, kuru fasulye, tereyağı, imansız peynir, fındık, tahinli beton helvası ve Hamsiköy kaşarı bulabilirsiniz. Birde meşhur Kisarna maden suyunu içmenizi öneririm. 



Mekan: 9
Fiyat: 8
Lezzet: 9
Servis: 9
Fiyat/Performans: 9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder