9 Temmuz 2012 Pazartesi

Karaköy Güllüoğlu - Karaköy

Yakın bir yerde yemek yedikten sonra buraya kadar gelmişken Karaköy Güllüoğlu'nda tatlı yemeden gitmek olmaz diyerek Güllüoğlu'nun yolunu tuttum. Çoğu insanın bildiği ve gittiği ama genelde çok kalabalık olan satış mağazası yerine her zaman yaptığım gibi Tophane tarafında kalan "Yönetim ve Üretim Merkezi" dedikleri yere gittim. Burası her daim boş ve yanlış hatırlamıyorsam fiyatları da satış mağazasına göre az biraz daha düşük. Burasının asıl amacı üretim olduğu için satış mağazası gibi bir servis ve hizmet beklemeyin, tezgahlardan istediğiniz tatlıları seçip tabağınızı alarak kasaya gidiyor ve paranızı da en başta ödüyorsunuz.
Eğer benim gibi ortaya karışık bir şeyler alayım derseniz işiniz çok zor, çünkü çok fazla çeşit var ve hepsi de çok güzel görünüyor. Muhtemelen her gördüğünüzü almak isteyecek ancak çok geleceğini düşünerek bazı çeşitlerden istemeye istemeye vazgeçeceksiniz, buna rağmen yine de aldığınız tatlı size fazla gelecek, tecrübe ile sabittir. Tatlılara geçmeden önce ufak bir ayrıntıdan bahsetmek istiyorum, Karaköy Güllüoğlunda su ücretsiz. Başka bir yere gittiğinizde acaba su ne kadardır diye dert ederken burada rahatlıkla ve defalarca su içebiliyorsunuz. Tabi başta dediğim gibi suyu da her seferinde gidip kendiniz almanız gerekiyor. Tatlılara gelirsek fotoğraftan da görebileceğiniz gibi beş çeşit tatlı içeren bir tabak oluşturdum ve baklavaya sıra bile gelmedi. Kadayıf hastası biri olarak Karaköy Güllüoğlu her daim favorim olmuştu ve son seferde de böyle kalmaya devam etti. Badem ve Antep Fıstığı ezmeleri de ayrı bir keyif, benim favorim Antep fıstığı olsa da badem ezmesinin de ondan aşağı kalır yanı yok. Son olarak çikolatalı baklavaya değinmek gerekirse beklediğimin çok üzerinde bir tat ile karşılaştım. Belki çikolatayı çok sevmemin de bunda etkisi olabilir ama bu kadar güzel olabileceğini tahmin etmemiştim. Fiyat olarak da çok pahalı olduğu söylenemez, herhangi bir tatlıcıda porsiyonu ortalama 5 TL olan kadayıfın burada hem daha güzelini hem de daha fazlasını aynı fiyata yiyebilirsiniz. Sonuç olarak zaten yeterince ünlü olan Karaköy Güllüoğlu'na henüz gitmediyseniz muhakkak uğrayın, daha önce gittiyseniz de zaten bu keyfi yaşamışsınızdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder