4 Ağustos 2012 Cumartesi

Çağdaş Börek - Florya

Çağdaş Börek - Florya

Börekçi deyip geçmeyin zira bu  konuda da iyi yerler bulmak kolay olmuyor. Bu yüzden poğaça ve börekleri gerçekten kaliteli olan Çağdaş Börek’ten bahsetmekte fayda var.
Taksim, Yeşilköy gibi semtlerde de şubeleri bulunan Çağdaş Börek’in ben Florya şubesini denedim. Daha öncesinde Taksim şubesinden alınmış ürünlerinden tatmıştım fakat mekanı görmedim. Ancak lezzet ve kalite olarak aralarında fark yok. Florya caddesi üzerinde solda Gıda Kontrol Laboratuvarı’nı geçtikten sonra sağda sakin bir ara sokakta yer alıyor. Bir börekçi için büyüklüğü yeterli derecede, aynı zamanda  temiz ve eli yüzü düzgün bir mekan.

Sabahları kahvaltı niyetiyle gittiğim Çağdaş Börek’te karışık bir tabak söyledim. Aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi kıymalı-peynirli kol böreği, su böreği, peynirli poğaça ve kürt böreğinden oluşan mönümüzde tattığım her ürünü çok beğendim. Bir kere, kıymalı börek sipariş ettiğinizde size soğanlı börek değil kıymalı börek getiriyorlar J Üstelik böreklerin pişkinliği ve çıtır olması benim aradığım kıvamda. Yağlı ve hamursu olmaması da artı özelliklerinden. Aynı performansı diğer börek türlerinde de almak mümkün. Poğaçaları da benim gibi ‘börekçi tipi poğaça’ sevmeyen birini bile ziyadesiyle memnun edecek seviyede. Yanında içtiğim çay da taze ve demi yerindeydi.

Zincirleri olan meşhur mekanlarda içi pişmemiş poğaçalar ve yağlı ağır börekler yedikten sonra benim için Çağdaş Börek çok iyi geldi. Eğer yolunuzun üzerinde ise mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder